'FANTOMSKI RAČUNI' Građani pod opsadom ovrha za HRT pretplatu
Piše: Slobodna Dalmacija | Objavljeno 2.2.2012 u 13:40.
ZDNews.hr

dnevno.hr


Ovrhe po “fantomskim” računima, najnovija je “pošast” koja hara novčanicima građana, kažu u Udruzi za zaštitu potrošača Zadarski potrošač u koju od početka godine dnevno dolazi po 15 potrošača s raznim pritužbama, što je - ističu - tri puta više nego prije. Najčešće su ovrhe za HRT pretplatu koje “utjeruje“ Odvjetnički ured Hanžeković.

Jednome je građaninu HRT tako poslao ovrhu za neplaćenu pretplatu od prije nekoliko godina, međutim ispostavilo se da je poslana na pogrešno ime Palenka umjesto Paleka, pa pretplatnik - koji tvrdi kako uredno plaća pretplatu - sada traži obustavu.

Zbog ovrhe je blokiran račun i umirovljenice iz Preka i to zbog računa za mobitel “pronađenog“ iz 2002. godine. Bio je to sitan iznos, ali sada se popeo na 3400 kuna.

Česte su pritužbe na tvrtke koje nude usluge interneta, telefona i televizije koje traže potpisivanje ugovora na dvije godine, a onda korisnici imaju problema s kvalitetom signala, odnosno lošom razinom usluge.

- Imamo i tužbu protiv Croatia Airlinesa koja je otkazala u zadnji trenutak let iz Zagreba za Zadar preko Pule, ponudivši putniku neki smiješan iznos za odštetu. Nezadovoljan jer je morao ostati u Zagrebu zbog čega je imao poslovne probleme, pa sada traži dvije tisuće kuna odštete. Udruzi se žalila gospođa s Plovanije koja nije imala vodu prošloga ljeta, a Vodovod se oglušio na njezine zahtjeve za smanjenje računa.

Druga je Zadranka kažnjena sa 140 kuna za parkiranje, iako je platila deset kuna za sat parkinga, ali je zakasnila desetak minuta vraćajući se od liječnika. Problem je što je iznosu pridodan i račun za odvjetničke usluge pa se popeo na 400 kuna.

Savjetovali smo joj da plati kaznu, a odvjetnički ured uputi da ispostavi račun onome s kim su potpisali ugovor o suradnji.

U tzv. Maraska zgradama obrtnik je zatvorio poslovni prostor, međutim uporno mu sjedaju ovrhom zbog centralnog grijana koje ne želi i tražio je da se čak i instalacije uklone iz njegova prostora.

Imamo i slučaj čovjeka koji je putovao u Nizozemsku i imao nešto malo roaminga za mobitel, ali mu je stigao račun od 600 kuna zbog 90 pokušaja uspostave poziva, što mu je očigledno netko napakovao usput. Drugome je korisniku opet novi mobitel morao na servis zbog matične ploče koja je oksidirala.

Iako je u jamstvu, traže da plati 700 kuna. Puno je primjera u zadnje vrijeme zaračunavanja kamata za komunalnu naknadu unatrag desetak godina. U tom slučaju savjetujemo plaćanje dugova, a za kamatu pozivanje na zastaru koja nastupa nakon tri godine - kaže predsjednik Zadarskog potrošača Zoran Knežević.

Iz Pakoštana se žale na prodavanje nekvalitetne posteljine po kućama, a u Petrčanama na kašnjenje računa koje nosi pošta za što moraju platiti nevjerojatnih 25 kuna zatezne kamate...

- Svakoga dana čujemo zbilja nevjerojatne slučajeve u kojima nastojimo pomoći ljudima. Nažalost, tamo gdje su potpisane određene obveze potrošača teško je nešto učiniti. Stoga savjetujemo: pazite što kupujete, ali i što potpisujete - poručuje Knežević.

Podijeli s prijateljima
KOMENTARI
Komentari na portalu se objavljuju u realnom vremenu i ZDNews.hr se ne može smatrati odgovornim za izrečeno, napisano ili objavljeno. Prilikom objave komentara, zabranjeno je svako vrijeđanje, psovanje i(li) klevetanje bilo koje vrste. Komentari s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
mojtv.hr - kompletan tv program
Copyright © ZDNews.hr. Sva prava pridržana.