ZadarZadne-Izdvojeno

Zadarsko sveučilište objavljuje seksističke oglase i u tome ne vide ništa sporno!

Untitled-4-RecoveredPrije nepunih tjedan dana, točnije 27. svibnja 2014. godine, na službenim stranicama Student servisa, odnosno Sveučilišta u Zadru, objavljen je seksistički oglas jedne zagrebačke tvrtke koja je, očito, u potrazi za zgodnim hostesama, od potencijalnih kandidatkinja tražila da im obavezno, ukoliko se žele prijaviti na oglas, dostave, kako u samom oglasu stoji, “osobne fotografije lica i figure (bez sunčanih naočala, pokrivala za glavu ili navijačkih rekvizita), te podatke o visini/cm i konfekcijski broj odjeće.”

Cijeli slučaj prvo je samom Sveučilištu u Zadru prijavio Ivan Paleka, međutim, nakon nekoliko njegovih upozorenja, oglas nije uklonjen te mu je kazano kako isti oglas Student servis nema namjeru izbrisati sa svojih web stranica, koje su, inače, dostupne maloljetnim djevojkama i studentima, koji su često u potrazi za bilo kakvim poslom, s obzirom na stanje u društvu.

– Razgovarao sam sa više gospođa u Student servisu i dobio sam odgovor kako se ne radi o seksističkom oglasu iako se jasno traži fotografija figure. Nakon više mojih poziva i upozorenja, odustao sam od njih i odlučio sam vam poslati link na oglas.

Sa sveučilišta poručili: Ne vidimo ništa sporno u oglasu pa ga sutradan izbrisali!

I doista, tijekom jučerašnjeg dana, oglas je i dalje bio aktivan. Međutim, nakon poziva ZDNews.hr redakcije Student servisu, gospođa s kojom smo razgovarali, profesorica Gordana Bakmaz, kratko nam je kazala kako ona oglas nije objavila i kako ne vidi ništa sporno u istome.

– Ne vidim ništa sporno u oglasu iako ga osobno nisam objavila jer nisam bila tu za vrijeme njegove objave. U oglasu ne vidim ništa seksističko – kazala je Bakmaz i dodala kako nije ovlaštena za davanje dodatnih izjava. Uputila nas je na glasnogovornicu, Eliju Vrsaljko koja se do zaključka ovog članka nije javljala.

Oglas uklonjen (ali i dalje dostupan) nakon upita ZDNews.hr-a

Sporni oglas ipak je isti danas uklonjen sa stranica Student servisa, međutim, radi velike posjećenosti, isti je  registriran u Google Cache servisu, i nije u potpunosti izbrisan s interneta. Iako se isti više ne nalazi na službenim stranicama Student servisa, može mu se pristupiti klikom na ovaj link.

Sociolog Krešimir Krolo: Radi se o seksističkim porukama

I dok na Sveučilištu očito ne vide ništa sporno u gore navedenom oglasu kojega su sedam dana držali na naslovnici svog portala, sociolog, Krešimir Krolo itekako vidi oblike seksizma i nedoličnog

Krešimir Krolo (Foto: 057info)
Krešimir Krolo (Foto: 057info)

– Prema mojoj procjeni, oglas je problematičan zbog nekoliko razloga. Riječ je o izravnim I neizravnim diskriminacijskim/seksističkim porukama. Izravna poruka bi bila ta što oglas sugerira kako je jedina ključna komponenta za odraditi posao hostese fizički izgled (nedostaje čak I standardni izraz poput “komunikativna”), što pojačava objektivizaciju žena I njihovo svođenje na dekorativnu/ukrasnu ulogu u društvu.  Naime, ako se promocija I prodaja proizvoda (što bi prvenstveno trebalo podrazumijevati komunikacijske vještine) svodi na elemente koji traže izgled (uz problematično inzistiranje na “fotografiji figure”), onda se poručuje kako je žena u ovom slučaju potrebna samo kao dodatak proizvodu, nikako kao promotorica ili prodavačica proizvoda. Neizravni seksistički trenutak bi se mogao okarakterizirati samom činjenicom da je natječaj isključen I za osobe muškog roda, iako ne postoje nikakvi objektivni razlozi  zbog kojih muškarci ne bi mogli obavljati navedeni posao.

Također, valja naglasiti da je uloga student  servisa prenošenje informacija vezano za potencijalne poslove, tako da je ovo prvenstveno problem agencije koja stoji iza oglasa. Bez obzira, sveučilište bi  trebalo voditi računa da u najmanju ruku upozori poslovne subjekte s kojima surađuju da se ovakav oblik komunikacije može protumačiti kao seksistički I diskriminacijski.

U svakom slučaju, bilo bi zanimljivo vidjeti kakve bi bile reakcije da je oglas bio rodno neutralan (npr. “traže se komunikativne I vedre osobe”) I kako bi prošla promocija proizvoda da je to najvažniji kriterij za dobiti posao – kazao je Krolo za ZDNews.hr





Related Articles

Back to top button