ZadarZadne-Izdvojeno

Za koga je Robnik kupio Luku Zadar?

Daniel_Robnik1__1383039086Novim većinskim vlasnikom Luke Zadar d.d. Danielom Robnikhttp://www.zdnews.hr/wp-admin/post-new.phpom iz Slovenije, inače vlasnikom slovenske tvrtke Taxi Plus Maribor – u Zadru, najblaže rečeno, nisu baš oduševljeni.

Iako je Robnik nedavno preuzeo i udio u slovenskoj tvrtki Grep koja se bavi nekretninama, a od prošle godine je vlasnik i zagrebačkog poduzeća Diliculo, otkup 53,6 posto vlasničkog udjela zadarske „Luke“ u Zadru je izazvao čuđenje pa i određenu zabrinutost, jer nikome nije jasno je li, do sada nepoznati Slovenac, kupio većinski paket dionica za sebe ili za nekoga drugoga i što uopće namjerava činiti s njim.

Dragovoljac iz rata Iako se ispočetka činilo da je nekadašnji dragovoljac Domovinskog rata iz Slovenije koji je 1991. godine odlučio braniti Hrvatsku, platio 19,2 milijuna eura za tvrtku koja upravlja teretnim i putničkim prometom u Zadru, Daniel Robnik u razgovoru za Jutarnji list objasnio je kao mu je za to bilo potrebno „samo“ 1,26 milijuna eura što je, kazao je, realna cijena tvrtke čija je vrijednost bila prijašnjih godina sustavno napuhivana, a bez koncesije na teretni i putnički promet zapravo ne vrijedi niti lipe.

Iako je govorio o brojnim planovima za rast Luke Zadar, čini se da Robnika u Zadru doživljavaju kao „usputnu postaju“, odnosno kao vlasnika koji o tome i ne zna baš puno i koji će svoj udio vjerojatno opet preprodati nekome drugome. Sigurno su posebno zaboljele njegove izjave o sprezi gospodarstva, politike i pravosuđa u Zadru.

Ako je u mnogo čemu izjavama i pretjerivao, u jednome je sigurno u pravu: Luka Zadar d.d. bez koncesije za putnički i teretni promet ne vrijedi ništa. A upravo je u tijeku rješavanje toga pitanja koje traje već nekoliko godina.

– Radi se na produljenju koncesije u smislu pregovaranja, postoji elaborat o tome, razgovori su intenzivni i zadnji je dogovor bio da se to ubrza, a kakav će krajnji ishod biti to odlučuje Upravno vijeće Lučke uprave koje donosi prvu odluku, ali konačnu odluku donosi Vlada RH, pri čemu nekoliko ministarstava mora dati svoju suglasnost na elaborate. Kad bi se to moglo dogoditi, ja ne znam. Na razini Lučke uprave bi se moralo dogoditi u idućih mjesec dana po mojoj procjeni koja ne mora biti točna – kazao je direktor Luke Zadar Neven Jurin.

Na pitanje kakvi su njegovi odnosno s novim većinskim vlasnikom Robnikom, rekao je:

– Ne znam ni tko je taj ni što je taj. Meni se on nije javio, a ja nemam razloga da nekoga zovem temeljem novinskih članaka, prema tome ja sam direktor koji odgovara Nadzornom odboru, a Nadzorni odbor ima odnos s vlasnikom. Niti znam tko je, niti me zvao, a iskreno govoreći, i ne pokušavam doći do njega jer nema razloga. Ako je netko vlasnik, onda se on treba obratiti u firmu. Meni se osobno on nije javio, niti ga poznajem. Moj posao nije odnos s vlasnikom, za to postoji Skupština.

– Znam samo da, ako tvrtka ne dobije koncesiju, stotinu ljudi koji danas rade, ide na ulicu, ostaje bez posla. Hoće li se promjena u vlasničkoj strukturi odraziti na to, pitanje je koje već spada u domenu spekulacija. Po mom mišljenju treba dijeliti vlasništvo od firme, odnosno od poslovanja. Mene je to na neki način osobno iznenadilo, pogotovo što se nitko i ne javlja, ali možda će se i javiti.

– Iako posla ima manje, financijska situacija je dobra jer su to sada kvalitetniji tereti u smislu visine naše usluge. Što se tiče poslovanja, mi nismo nikada bili u gubitku ili nekim većim problemima. Mi samo pružamo usluge gospodarstvu koje je takvo kakvo je. U ovim je godinama bitno da firma opstane, da nije u gubitku da nema nikakvih dubioza. Svih godina osim prošle smo dijelili i dividendu. Trebalo bi više posla, ali to će biti kad profunkcionira gospodarstvo – kazao je direktor Neven Jurin.

‘Zabetonirao’ koncesiju Arsen Marin, jedan od najvećih malih dioničara „Luke“ koji drže ostatak vlasništva i član Nadzornog odbora, smatra kako je novi vlasnik javnim istupima dobrim dijelom „zabetonirao“ dobivanje koncesija.

– Mi ćemo se sigurno očitovati kao Nadzorni odbor i kao firma vrlo skoro o svemu tome. Ako želite nešto više, kontaktirajte odvjetničko društvo Škrinjar i Smolek u Zagrebu koje ga zastupa – kazao je službeno Arsen Marin. Kako pak neslužbeno doznajemo, Marin nastoji u Zagrebu „popraviti štetu“ koja je nastala za tvrtku, jer Robnikove izjave da Zadar funkcionira spregom kriminala i politike, da tvrtka ne vrijedi ništa i tomu slično sigurno, ne doprinose nastojanjima da se osigura produženje koncesije. Sve je to imalo jako negativni odjek, jer i do sada se mijenjao titular vlasnika kontrolnog paketa u slovenskim rukama, ali uvijek je sve funkcioniralo…

– Trenutno je katastrofalna situacija oko koncesije zbog svih tih izjava – sumoran je Arsen Marin, dodajući kako će se za nekoliko dana više znati o sudbini Luke Zadar d.d. A i o samoj vlasničkoj strukturi.

Čudna šutnja

Željeli smo razgovarati s Danielom Robnikom, ali su nas u njegovoj tvrtki Taxi Plus u Sloveniji uputili na email adresu tvrtke pomoću koje smo zatražili razgovor, bez odgovora. Od odvjetničkog ureda Škrinjar i Smolek također nismo uspjeli ništa doznati.





Related Articles

Back to top button