ZadarZadne-Izdvojeno

Put Stanova vapi za rekonstrukcijom

stanovaObnovljenom Ulicom Put Bokanjca trebali su biti zadovoljni vozači, tamošnji mještani i pješaci, ali prema svemu sudeći, nije zadovoljan nitko i to zbog loše izvedbe kolnika.

Radovi su, prema mišljenju mještana koji su prije nekoliko dana o tome i javno progovorili, vrlo loše odrađeni, što se odražava na sigurnost: šahtovi su dislocirani u odnosu na rupe ispod njih, na taj način se smanjuje kapacitet primanja otpadnih voda, asfalt stavljen prije devet mjeseci se raspada oko šahtova tako da šahtovi propadaju, a trotoari su preniski.

Zapravo, to se događa skoro sa svakom novom prometnicom koja se izgradi na gradskom području. Ne može se reći da gradska uprava nije zadnjih godina dosta napravila u rekonstrukciji i obnovi prometnica. Problem je što skoro svaki put izvođač nešto zabrlja, pa krajnji rezultat (i ukupan napor) ostane loš.

Na Putu Bokanjca kažu da se zbog toga pri većim oborinama voda slijeva ljudima u dvorišta i domove, a upozorili su i na problem prebrzog prometa u ulici u kojoj veliki broj djece prelazi cestu pri odlasku ili dolasku iz škole.

Zatražili su dodatne pješačke prijelaze, signalizaciju i uspornike kako bi se djeci omogućio siguran prelazak ceste jer je posljednjih mjeseci bilo nekoliko slučajeva u kojima su djeca zamalo stradala. Jedna puno opasnija ulica od Puta Bokanjca postoji u Zadru dugi niz godina, a vodi ravno do – škole.

Na njoj uopće nema nogostupa, pa djeca zapravo hodaju po kolniku. To je Put Stanova, vrlo prometna dvosmjerna gradska ulica. Pravo je čudo kako se u toj ulici nije dogodila neka teža prometna nezgoda, jer prilikom mimoilaženja dvaju automobila zapravo i nema mjesta za pješake, odnosno za školarce na putu do škole i kuće. Nitko ne da svoju zemlju Bilo je do sada nekoliko pokušaja da se ta ulica primjereno uredi, međutim sve je počelo i završilo s otkupom privatnog zemljišta potrebnog za izgradnju nogostupa.

Tamo su se vlasnici privatnik kuća „dali” svojim zidovima do samoga ruba kolnika i mjesta za nogostup zapravo nema, a s obzirom na gustoću izgrađenosti i zidova kojima su uz ulicu omeđena privatna dvorišta, teško da će se ikad i otkupiti potrebno zemljište za proširenju ceste i izgradnju nogostupa.

– U takvoj bi situaciji, kada vlasnici privatnih kuća nemaju volje ustupiti za naknadu dio svoga zemljišta ili za to traže preveliku cijenu, Gradska uprava trebala odustati od namjere proširenja ulice, ali bi je istovremeno, zbog sigurnosti u prometu, trebala pretvoriti u – jednosmjernu.

Za to postoje svi razlozi, prije svega brojnost djece koja tom ulicom ide svakodnevno u školu, i njena konfiguracija koja ne zadovoljava gabarite. Ta ulica zapravo nema „uporabnu dozvolu”, opasna je i treba je ili proširiti i obnoviti ili regulirati kao jednosmjernu te u tom slučaju opremiti potrebnim nogostupima za koje bi onda bilo mjesta unatoč okolnim zidovima – kaže nam roditelj jednoga školarca koji svakoga dana vodi dijete u osnovnu školu Stanovi.

Iako je do sada bilo nekoliko inicijativa da se riješi ovaj problem, ništa nije učinjeno, a slična je situacija i s bivšom Stadionskom ulicom, preimenovanom u Ulicu Hrvoja Ćustića koja je također opasna, čak i kao jednosmjerna. Ona bi se trebala potpuno rekonstruirati izgradnjom kolektora koji će proći upravo tom trasom, no Put Stanova ostaje izvan toga obuhvata, pa bi zbilja bilo dobro da Gradska uprava i prometni stručnjaci jednom riješe problem te ulice. Ako ne može u proširenje – onda jednosmjerna, ali sigurnija.

Jedna je od najprioritetnijih

– Točno je da ta ulica mora ići u rekonstrukciju kao jedna od najprioritetnijih u Gradu. Toga smo svjesni već dugi niz godina i zbog toga smo izradili projekt rekonstrukcije te otkupili veliki dio privatnih zemljišta. Možda je ostalo sporno svega nekoliko parcela koje također namjeravamo otkupiti. Zastalo se s tim projektom za kojega smo čak dobili i dozvolu jer nije bilo sredstava za realizaciju u gradskom proračunu. Zato smo je i nominirali u okviru projekta Inteligentnog prometnog sustava. Što se tiče regulacije, ona bi mogla biti privremeno rješenje do cjelovite rekonstrukcije, međutim za to nema nadležnosti ovaj upravni odjel – rekao je gradski pročelnik za graditeljstvo Matko Segarić.

Istaknuo je kako su na Putu Bokanjca imali problema s izvođačem radova Osijek Koteksom, jer se ulica radila u razdoblju kada se ta tvrtka jedva održavala. Te su teškoće kasnije otklonjene, a zbog brojnih instalacija morali su se raditi veliki iskopi i ugrađivati cijevi tamo gdje je jedino bilo moguće. Za prometne probleme, Segarić je rekao kako rekonstrukcijom prometnice više nisu predviđeni dodatni usporivači i signalizacija.





Related Articles

Back to top button