ZadarZadne-Izdvojeno

Nezadovoljstvo uvjetima za pružanje kvalitetne taksi usluge

Zahvaljujući izmjenama Zakona o cestovnom prijevozu, te sukladno tome,  izmjenama Odluke o autotaksi prijevozu Grada Zadra, taksi usluga postala je bitno kvalitetnija i jeftinija. Prema trenutnim podacima Grad Zadar, koji je ovlašten za izdavanje taksi dozvola, izdao je ukupno 110 dozvola za obavljanje taksi djelatnosti.

Jedno od najvećih taksi stajališta na području grada je prostor uz Autobusni kolodvor na kojem je predviđen ukrcaj putnika prema redoslijedu stajanja uz iznimku, ako korisnik izričito želi drugo vozilo. Na Autobusnom kolodvoru u vremenskim intervalima, ovisno  o
satnicama dolaska, odnosno odlaska autobusa, stvara se velika koncentracija ljudi od kojih je velika većina stranih turista. Opisana situacija pogoduje pojedincima, od kojih neki nemaju niti dozvolu za obavljanje taksi djelatnosti da na neprimjeren način odvlače putnike s terasa ugostiteljskih objekata, perona, pa čak i iz autobusa i nagovaraju ih na korištenje njihovih taksi usluga i usluga smještaja. Time ugrožavaju poslovanje ostalih taksi prijevoznika, a zbog nepostojanja  nadzora  i  sankcioniranja  nepravilnosti  svakodnevne  su  neugodne  i  ekscesne situacije.

Osim taksi vozača koji žele poslovati u skladu sa propisima i na odgovarajućoj poslovnoj razini, ovaj problem ističu i potvrđuju korisnici terasa na Autobusnom kolodvoru, tvrtka Liburnija d.o.o., te drugi autobusni prijevoznici od kojih se, nakon odvlačenja putnika u taksi vozilo, traži povrat novca za već kupljene karte.  Na sastanku Podsekcije za taksi prijevoz, koji je održan početkom srpnja, jednoglasno je zatraženo da se od Grada Zadra, kao izravno odgovornog, zatraži poduzimanje odgovarajućih mjera  kojima  bi  se  suzbilo  neprimjereno  ponašanje  pojedinca.  Kao  pozitivan  primjer istaknuta je Zračna luka Zadar u Zemuniku, na prostoru koje je Općina Zemunik propisala jasna pravila ponašanja, uspostavila službu nadzora i time značajno podigla kvalitetu taksi usluge.

Nakon sastanaka predstavnika Udruženja obrtnika Zadar s predstavnicima odgovarajućih gradskih upravnih odjela i gradonačelnikom Grada Zadra, Gradu je upućen i pisani poziv na postupanje u okviru ovlasti.  Istaknuto je i kako su Autobusni kolodvor, kao i trajektna luka, najčešće mjesto prvog susreta stranih turista sa gradom Zadrom, te se nepoduzimanjem mjera za sprečavanje nepriličnog ponašanja stvara prvi negativan turistički dojam, što ne bi trebalo biti nikome u interesu, a posebice Gradu Zadru.

Grad  je  temeljem  navedenog  dopisa  intervenirao  prema  nadležnim  službama  nadzora (Državni inspektorat i Služba inspekcije cestovnog prometa Ministarstva prometa) , ali ni do danas  se  na  prostoru Kolodvora nije sankcioniralo neprimjereno ponašanje. Ostaje nejasno čija je obaveza osiguravanje primjerene taksi usluge, a čije je odgovornost toleriranje nereda na taksi stajalištima.





Related Articles

Back to top button