ZadarZadne-Izdvojeno

Grad Zadar odbio sufinanciranje gradnje pristanišnog terminala!

Untitled-17Građevinska dozvola za postojeći projekt Nike Bašića za zgradu pristanišnog terminala u Gaženici istječe  20. rujna, a nije postignut dogovor ni oko financiranja preprojektirane zgrade. Grad Zadar nije pristao da osigura 50 posto potrebnog iznosa koji se procjenjuje na 28,8 milijuna eura.

U pozadini sukoba koji su izbili na vidjelo prije dva tjedna, točnije u vrijeme dolaska prvog mega kruzera u Zadar, krije se ne nepozivanje predstavnika Grada i Županije na svečanost nego propali pregovori oko načina gradnje pristanišnog terminala. Provjerili smo, iz Ministarstva prometa su uredno poslane pozivnice lokalnim vlastima da sudjeluju u svečanosti,  no ovi su to odbili s obrazloženjem da nije to ono što je trebalo i moglo biti, odnoso prepustili su ministru Hajdašu Dončiću „da se slikiva“ na djelomičnom dovršenju projekta kojeg je onemogućio, kako su izjavljivali gradonačelnik i župan, piše portal Mediapress.hr.

Zgrada smanjena za 1.500 kvadrata

I ponovno se radilo o dubljim razlozima, a ne pukom nedobivanju pozivnice. Naime nema puno da su definitivno propali dogovori o načinu dovršenja koji je uključivao izmijenjeni projekt. Niko Bašić i IGH su razradili projekt s promijenjenom pozicijom energane, ugradnjom znatno jeftinijih materijala od podova do stakala i kamenih ploča, zgradu s ukupno 1.500 četvornih metara manje nego po prijašnjem projektu. Sve skupa po projektantskoj cijeni trebalo je koštati 28,8 milijuna eura. No zapelo je na modelu financiranja.

–    Grad je odbio  prijedlog da snosi troškove u visini od 50 posto za građevinski dio i za troškove PDV-a,  s obrazloženjem da za to nema raspoloživog novca i da je bilo puno povoljnije sve to financirati iz ranije odobrenog kredita. Ostalo bi financiralo Ministarstvo, no Grad Zadar nije prihvatio mogućnost da sudjeljuje svojim sredstvima pa će se rješenje tražiti u međunarodnom natječaju,  kako je ministar Dončić najavio, kaže Emil Bilić, ravnatelj Lučke uprave Zadar. Naravno, ostala je dilema je li nuđenjem sufinanciranja projekta država zapravo jedan državni projekt svodi na lokalni.

U koordinaciji s Ministarstvom graditeljstva vidjet će se koliko će trebati mijenjati postojeću građevinsku dozvolu da se procedura dodatno ne usporava. Prema tome u natječaj koncem godine ide ovaj izmijenjeni projekt  u nadi da će se naći financijer koji će željeti sve to graditi u novoj luci.

I Thomson Majestiy na vez u Gaženicu

U međuvremenu dogovaraju se novi ulasci kruzera u Gaženicu. Vjerojatno će prvi nakon onog mega kruzera novo pristanište isprobati Thomson Majesty, koji je već nekoliko puta ove godine pristajao na rivi uz Morske orgulje. Njegovo pristajanje u Gaženicu najavljeno je za 29. srpnja. Do kraja ove sezone bit će još nekoliko takvih, a pravi poslovi za Geženicu se u biti dogovaraju tek za 2016. godinu jer se rute putujućih hotela dogovaraju i dvije godine unaprijed. (Mediapress)

Koncesioniranje
Na sjednici Upravnog vijeća održanoj prije nekoliko dana odlučeno je da se za sve djelatnosti koje će trebat obavljati u Gaženici raspišu koncesijski natječaji. Tako će se osim poslova na privezu brodova (što je zasad privremeno dobila Luka d.d.), raspisati natječaji za zaštitarsku službu, za poslove prijevoza do grada i nazad, za čiščenje, odnosno za sve moguće usluge koje će trebati početi funkcionirati od konca rujna kad se očekuje puštanje u rad nove trajektne luke i za loklani promet, odnosno kad se dovrši privremeni putnički terminal.





Related Articles

Back to top button