VijestiZadne-Izdvojeno

FORBES O CROMARISU Izvoze u 15 zemalja svijeta, u godini dana prihodovali 288 milijuna kuna

Printscreen
Printscreen

Cromaris, trenutačno osmi po veličini proizvođač svježeg lubina i orade u svijetu, nastao je nakon što je Adris grupa objedinila četiri tvrtke koje su se bavile marikulturom – zadarski Cenmar, najstariju u djelatnosti marikulture u Hrvatskoj, Marimirnu, Marikulturu Istra i Bisage-Nit. Ubrzo nakon osnivanja Cromarisa 2009. godine na mjesto predsjednika Uprave doveden je mladi menadžer Gordan Markulin (rođen 1973.), koji je diplomirao i magistrirao na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, a kasnije je završio poslovnu školu IEDC Bled te stekao “Professional Diploma in Retailing Management” na Leeds Metropolitan University, piše magazin Forbes.

Prošle godine Cromaris je ostvario prihod od oko 288 milijuna kuna. Već ove godine trebali bi prodati više od 6000 tona ribe. Gotovo 80 posto prodaje ostvaruju na stranim tržištima, a izvoze u čak 15-ak različitih zemalja.

-Naša je konkurentska prednost što kupcima u Italiji i drugim tržištima Europske unije jamčimo isporuku unutar 24 sata od izlova, što našu ribu čini svježijom od one koju nudi konkurencija. Postavili smo najviše standarde poslovanja, što je potvrđeno nizom certifikata vodećih svjetskih certifikatorskih kuća. Kvaliteta je u osnovi svih naših poslovnih procesa, i to nas čini boljim od konkurencije – kaže Markulin.

Postoje preduvjeti da ova hrvatska tvrtka u EU postane jedna od vodećih u marikulturi.  Ribolov, kaže prvi čovjek Cromarisa, stagnira zbog ograničene zalihe ribe u morima, stoga je pred marikulturom uzbudljiva budućnost, ali u tome će uspjeti samo najbolji. Cilj Cromarisa je dostići proizvodnju od 10.000 tona u idućih pet godina te se okušati u uzgoju novih vrsta riba. U tijeku su pokušaji standardizacije uzgoja zubaca i romba – kaže za Forbes Markulin.





Related Articles

Back to top button