ZadarZadne-Izdvojeno

Da izbjegne trošak Jadrolinija putnike ostavila odsječene od svijeta

jadrolinija26Zbog kvara na jednom od dva motora katamaran “Olea”, koji plovi na liniji 9403 Ist – Zapuntel – Brgulje – Molat – Zadar, jučer ujutro nije pristao u Molatu te je nakon isplovljavanja iz Brgulja u 6.35 sati plovidbu nastavio direktno prema Zadru. Na molatskoj rivi je ostalo 12 putnika koji prvu sljedeću priliku za odlazak Zadar imaju tek jutros u 6.50 sati.

– Riječ je o 24 sata, dakle cijelom jednom danu koji ćemo izgubiti, a u Jadroliniji nitko ništa ne zna. Svatko nešto pretpostavlja, ali nitko ne nudi odgovor što s putnicima koji su ostali na Molatu, ljut je Ive Dunatov, direktor Turističke zajednice Zadarske županije, koji se i sam našao među putnicima koji su protiv svoje volje jučer ostali u Molatu.

Tijekom jutra Dunatov je, kaže, okrenuo sam desetak brojeva, razgovarao je i s koordinatorom zadarskoga plovnog područja Jadrolinije Tihomirom Ivanovim.

Farsa i licemjerje

– On mi je tumačio da je brod u kvaru. To je nešto što znamo, rekao sam, i što smo vidjeli, ali, dajte, recite nam do kada ćemo čekati! Ivanov mi je na to odgovorio da ništa ne zna i proslijedio me na kompetentne u Rijeci. Razgovarao sam s rukovoditeljem plovnog područja II Vojkom Staničićem koji me je pitao što se ja tu ljutim. Još mi je veselo rekao da su dijagnosticirali kvar te da će katamaran biti popravljen tijekom dana. No mene je zanimalo kad će putnici iz Molata biti prevezeni u Zadar. Gospodin Staničić mi je onda počeo govoriti da ja ne poznam zakon te stao tumačiti ugovor o koncesiji po kojemu koncesionar u roku od 24 sata mora mora riješiti problem. No što to znači?! Moramo li mi onda 24 sata biti na rivi i čekati da se brod popravi, revoltiran je Dunatov koji je prepričavajući razgovor koji je vodio s predstavnicima Jadrolinije naveo i da je bilo govora o slanju zamjenskog broda.

– Ja sam, naravno, postavio pitanje zašto se nije poslao zamjenski brod. Primjerice katamaran “Mediteran” koji plovi na liniji Zadar – Sali – Zaglav i koji je bio slobodan cijelo jutro nakon 7 sati. Rečeno mi je da ga neće i ne mogu poslati jer im država, navodno, ne pokriva taj trošak koji im je prevelik te da oni neće ići na uštrb svoga radnog vremena i plaća. Tko će nama platiti štetu što smo 24 sata ostali odsječeni od svijeta?! Neki od putnika su propustili jedan radni dan, neki su imali zakazano putovanje na koje nisu stigli. Tko će to platiti? Iz Jadrolinije nisu ništa ponudili. Nikakvu satisfakciju. Samo su se pozivali na zakon i ugovor o koncesiji. A to je obična zloupotreba ugovora, farsa i licemjerje. Jer, kada ste se već prijavili za koncesiju i želite održavati neku liniju, onda trebate snositi i trošak u slučaju kvara. Zašto? Upravo zato jer ste to htjeli, kaže Dunatov koji ponašanje Jadrolinije kao tvrtke koja se bavi prijevozom putnika naziva tragičnim.

 Tko će to platiti?

Dunatov je naveo i da je Staničiću zaprijetio da će se žaliti u Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, na što mu je Staničić rekao da u tom slučaju Ministarstvo obavijesni da ni drugi koncesionari jučer nisu vozili.

– Pritom je mislio na katamaran “Princ Zadra” u vlasništvu Miatoursa. Kakav je to uopće odgovor i koje to veze ima sa situacijom u kojoj su se našli putnici na Molatu za koje je kao koncesionar zadužena upravo Jadrolinija? Mogu samo reći da sam u ovoj tvrtki naišao na krajnju neuslužnost i nesusretljivost. Žalosno je što oni uvijek za sve imaju izgovor i što su uvijek u pravu. Još je žalosnije što se ovakve i slične situacije događaju često. Ili je brod u kvaru, ili je izgovor loše vrijeme, ili nešto treće. I nikomu ništa, kaže Dunatov koji pod upitnik stavlja i objašnjenje da katamaran s jednim motorom nije mogao pristati u Molatu.





Related Articles

Back to top button